آنقدر این عبارات را مفید و دانستن انها را جهت شناخت بهتر دیدم که عیناً کپی کردم. با دقت مطالعه کنید:

 

حامد طالبی

شاید ماجرای استیضاح کردان و حواشی آن، به عقیده‌ برخی، بیش از حد بزرگ‌نمایی شده باشد اما هرچه هست، ذهن نخبگان دلسوز انقلاب اسلامی یا به عبارت ساده‌تر، نیروهای ارزشی را به شدت مشغول کرده و نگرانی‌هایی را برانگیخته باشد که چرا باید دولت نهم و رئیس جمهوری مکتبی مانند احمدی‌نژاد هزینه‌هایی اینچنینی بپردازند؟

در این میان، علاوه بر دشمنان قسم‌خورده انقلاب، افراد دیگری هستند که خارج از گود نشسته و با طراحی و فتنه‌انگیزی، از ایجاد بحران‌های پی‌درپی برای دولت و نظام اسلامی لذت می‌برند.

با این حال، جستجوی پاسخ سؤالات زیر می تواند به شفافیت فضای غبارآلود کنونی کمک کند:

۱- افرادی مانند کردان و رحیمی در دولت اصولگرای احمدی‌نژاد چه می‌کنند و چنین افرادی با رویکردهای شناخته شده، چه سنخیتی با دولت نهم دارند؟!

۲- نقش علی لاریجانی در معرفی کردان به دولت چه بود؟

۳- چرا لاریجانی اصرار زیادی در رأی آوردن کردان داشت؟

۴- چرا لاریجانی مخالف برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس در روز رأی‌ اعتماد به وزیر کشور بود؟

۵- چرا لاریجانی همان روز نگران مدرک کردان نبود؟

۶- چرا لاریجانی این روزها نقش مخالف کردان را بازی می‌کند؟

۷- چرا لاریجانی دیگران را هم برای استیضاح کردان تشویق می‌کند؟

۸- چرا لاریجانی همه مسائل مربوط به کردان را به گردن احمدی‌نژاد انداخته و طوری رفتار می کند که گویی روز رأی اعتماد، برای بار اول کردان را می دیده است، در حالی که کردان سالها همه کاره او در سازمان صداوسیما بود.

۹- چرا ماجرای کردان، بعد از وزارت او مطرح شده است؟

۱۰- چرا ماجرای مدرک دیگران نیز بعد از دولت احمدی‌نژاد مطرح شده است؟

۱۱- چرا اصلاح‌طلبان دوست دارند کردان همچنان وزیر کشور باقی بماند؟

۱۲- چرا دانشگاه جاسبی وقتی کردان را عضو هیأت علمی خود کرد، مدرک او را بررسی نکرد؟

۱۳- آیا واقعا جاسبی نمی دانست که مدرک کردان اولاً در ظاهر افتخاری است و ثانیاً مجعول بوده؟

۱۴- کسانی که به گفته رئیس‌جمهور، تا ۵ ماه قبل کردان عنصر محوری جلسات سیاسی آنها بود و سری‌ترین حرف‌ها را با او در میان می‌گذاشتند و اکنون علم استیضاح را علم کرده اند، چه کسانی هستند؟

۱۵- چرا سالها است که نمایندگان مجلس، مستقیماً مبلغی را از دولت دریافت می‌کنند؟

۱۶- چرا دولت‌های سابق نیز چنین مبالغی را مستقیماً به نمایندگان مجلس می‌پرداختند؟

۱۷- ساخت و ساز مسجد، مدرسه و حمام به نمایندگان مجلس چه ربطی دارد و دستگاه‌های اجرایی مانند استانداری، وزارت مسکن، سازمان اوقاف و امور مساجد و … این وسط، چه کاره هستند؟

۱۸- نمایندگان مجلس، این پولها را کجا مصرف می‌کنند؟

۱۹- چرا قبلاً این پول‌ها را می‌گرفتند و شکایت نمی‌کردند؟

۲۰- چرا قبلاً دولت‌ها که چنین کمک هزینه‌هایی به نمایندگان می‌دادند، به پرداخت رشوه محکوم نمی‌شدند؟

۲۱- ماجرای نطق بهزاد نبوی در جلسه استیضاح خود و به محاجه طلبیدن نمایندگان در مجلس سوم، درخصوص اینکه هرکس پاترول نگرفته، دست بلند کند و یا داستان توزیع سیمکارت تلفن همراه قبل از استیضاح یکی از وزرای مخابرات در دهه ۷۰ که با سکوت نخست وزیر و رئیس جمهور وقت همراه بود، چه ارتباطی با برخی زدوبندهای مخدوش دارد؟

۲۲- چرا مدیرکل پارلمانی دولت می‌خواسته از نمایندگان مجلس، امضای پنهانی بگیرد؟

منبع : سایت رجا نیوز

Print Friendly
  • امام رضا علیه السلام فرمودند:


    لا یستَکمِلُ عَبدٌ حقیقةَ الایمانِ حَتَّى تَکونَ فیهِ خِصالُ ثَلاثٍ: اَلتَّفقُّهُ فِى الدّینِ وَحُسنُ التَّقدیرِ فِى المَعیشَةِ، وَالصَّبرُ عَلَى الرَّزایا
    هیچ بنده‌ای به کمال حقیقت ایمان نمیرسد مگر این که در او سه خصلت باشد: 1- شناخت صحیح دین 2- تدّبر نیکو در امور زندگی و 3- شکیبایی در مصیبت‌ها و بلاها
    بحار الانوار، ج 78، ص 339، ح1
  • امام رضا علیه السلام:


    مَن رَضى عن الله تعالى بالقَلیل مِن الرّزق، رضَى الله منه بالقَلیل مِنَ العَمل
    هر کس به رزق و روزی کم از سوی خدا راضی باشد، خداوند از عمل کم او راضی خواهد بود
    بحـارالانـوار،ج 78،ص 357
  • امام حسین علیه السلام:


    لاتـَرفع حــاجَتَک إلاّ إلـى أحـَدٍ ثَلاثة: إلـى ذِى دیـنٍ، اَو مُــرُوّة اَو حَسَب
    حاجت خود را جز به یکى از سه نفر مبر: 1- به دیندار، یا 2- صاحب مروت، یا 3- کسى که اصالت خانوادگى داشته باشد
    تحف العقول ، ص 251
  • جستجو